Apurahat

KUDOS – Vuoden patologi 2024

Onko työkaverinasi asiantunteva, avulias, innostunut, kollegiaalinen tai muuten mainio patologi? IAP:n Suomen osasto jakaa keväällä 2024 jo kuudetta kertaa KUDOS-palkinnon, jolla huomioidaan ansioitunut ja arvostettu patologi. KUDOS juontaa kreikan sanasta κῦδος, joka tarkoittaa mainetta ja kunniaa. Ehdotuksia toivotaan niin patologeilta kuin muiltakin kollegoilta ja työyhteisön jäseniltä – levitä sanaa palkinnosta omassa sairaalassasi! Ehdotukset KUDOS-palkinnon saajaksi tulee lähettää viimeistään 5.4.2024 IAP:n sihteerille osoitteeseen iap.finland@gmail.com. Palkinto jaetaan kevätkokouksen yhteydessä (saajille lähetetään erillinen tiedote).

Hatturaha

Hatturahan tarkoituksena on tukea patologian oppialalta vuonna 2023 väitellyttä tai vuonna 2024 jo väitellyttä tutkijaa. Tutkimus katsotaan patologiaan liittyväksi, jos sen pääasiallinen ohjaaja tai hakija itse on patologian erikoislääkäri, patologiaan erikoistuva lääkäri tai tutkimustyötä patologialla tekevä henkilö. Ehdokkaan palkinnon saajaksi voi nimetä työn ohjaaja, muu patologian alan yksikössä työskentelevä tutkija tai tutkija itse. Apurahan myöntäminen ei edellytä yhdistyksen jäsenyyttä. Vapaamuotoinen hakemus tulee lähettää viimeistään 5.4.2024 osoitteeseen iap.finland@gmail.com. Rahan jakamisesta päättää IAP:n johtokunta. Hatturaha jaetaan kevätkokouksessa (saajalle lähetetään erillinen tiedote).