Apurahat

APURAHAT JA PALKINNOT

KUDOS – VUODEN PATOLOGI 2021 Onko työkaverinasi asiantunteva, avulias, innostunut, kollegiaalinen tai muuten mainio patologi? International Academy of Pathologyn (IAP) Suomen osasto jakaa keväällä 2021 jo kolmatta kertaa KUDOS-palkinnon, jolla huomioidaan ansioitunut ja arvostettu patologi. KUDOS juontaa kreikan sanasta κῦδος, joka tarkoittaa mainetta ja kunniaa. Ilmianna paras patologi! Ehdotuksia toivotaan niin patologeilta kuin muiltakin kollegoilta ja työyhteisön jäseniltä – levitä sanaa palkinnosta omassa sairaalassasi!

• Molekyylipatologian palkinto (999 €, sponsorina Roche), jonka tarkoituksena on tukea tieteellistä molekyylipatologian alan tutkimustyötä. Myöntäminen ei edellytä IAP:n jäsenyyttä. Hakemukseen tulee liittää yksi edellisen kahden vuoden aikana julkaistu molekyylipatologian alan tieteellinen julkaisu, jossa hakija on ensimmäisenä tekijänä, ja jonka perusteella arviointi suoritetaan. Hakemuksesta on käytävä ilmi hakijan ammatti ja akateeminen tutkinto. Palkinnon saajan päättää IAP:n johtokunta.

Apurahahakemukset ja ehdotukset KUDOS-palkinnon saajaksi tulee lähettää viimeistään 31.3.2021 IAP:n sihteerille osoitteeseen iap.finland@gmail.com. Palkinnot jaetaan etänä järjestettävän kevätkokouksen yhteydessä (saajille lähetetään erillinen tiedote) ja KUDOS-palkinto 2021 (kuten myös syksyllä myönnetty KUDOS-palkinto 2020) ojennetaan syksyn 2021 kokouksessa Turussa, jolloin toivottavasti pääsemme jo kokoustamaan normaaliin tapaan.