Apurahoja ja palkintoja jaossa

29.3.2022

APURAHAT JA PALKINNOT (Julkistettu haettaviksi myös IAP-jäsenkirjeessä 1/2022)

KUDOS – VUODEN PATOLOGI 2022 Onko työkaverinasi asiantunteva, avulias, innostunut, kollegiaalinen tai muuten mainio patologi? International Academy of Pathologyn (IAP) Suomen osasto jakaa keväällä 2022 jo neljättä kertaa KUDOS-palkinnon, jolla huomioidaan ansioitunut ja arvostettu patologi. KUDOS juontaa kreikan sanasta κῦδος, joka tarkoittaa mainetta ja kunniaa. Ilmianna paras patologi! Ehdotuksia toivotaan niin patologeilta kuin muiltakin kollegoilta ja työyhteisön jäseniltä – levitä sanaa palkinnosta omassa sairaalassasi! Ehdotukset KUDOS-palkinnon saajaksi tulee lähettää viimeistään 31.3.2022 IAP:n sihteerille osoitteeseen iap.finland@gmail.com. Palkinto jaetaan kevätkokouksen yhteydessä (saajalle lähetetään erillinen tiedote).

Molekyylipatologian palkinto (999 €, sponsorina Roche), jonka tarkoituksena on tukea tieteellistä molekyylipatologian alan tutkimustyötä. Myöntäminen ei edellytä IAP:n jäsenyyttä. Hakemukseen tulee liittää yksi edellisen kahden vuoden aikana julkaistu molekyylipatologian alan tieteellinen julkaisu, jossa hakija on ensimmäisenä tekijänä, ja jonka perusteella arviointi suoritetaan. Hakemuksesta on käytävä ilmi hakijan ammatti ja akateeminen tutkinto. Palkinnon saajan päättää IAP:n johtokunta. Vapaamuotoinen hakemus tulee lähettää viimeistään 31.3.2022 osoitteeseen iap.finland@gmail.com. Palkinto jaetaan kevätkokouksen yhteydessä (saajalle lähetetään erillinen tiedote).

Hatturaha (999 €), jonka tarkoituksena on tukea patologian oppialalta vuonna 2021 väitellyttä tai vuonna 2022 väitellyttä/väittelevää tutkijaa. Tutkimus katsotaan patologiaan liittyväksi, jos sen pääasiallinen ohjaaja on patologian erikoislääkäri, patologiaan erikoistuva lääkäri tai tutkimustyötä patologialla tekevä henkilö. Ehdokkaan palkinnon saajaksi voi nimetä työn ohjaaja, muu patologian alan yksikössä työskentelevä tutkija tai tutkija itse. Apurahan myöntäminen ei edellytä yhdistyksen jäsenyyttä. Vapaamuotoinen hakemus tulee lähettää viimeistään 11.4.2022 osoitteeseen iap.finland@gmail.com. Rahan jakamisesta päättää IAP:n johtokunta. Hatturaha jaetaan kevätkokouksessa (saajalle lähetetään erillinen tiedote).