Palkintoja ja apurahoja jaossa keväällä 2023

7.3.2023

APURAHAT JA PALKINNOT:

KUDOS 2023 – VUODEN PATOLOGI. Onko työkaverinasi asiantunteva, avulias, innostunut, kollegiaalinen tai muuten mainio patologi? International Academy of Pathologyn (IAP) Suomen osasto jakaa keväällä 2023 jo viidettä kertaa KUDOS-palkinnon, jolla huomioidaan ansioitunut ja arvostettu patologi. KUDOS juontaa kreikan sanasta κῦδος, joka tarkoittaa mainetta ja kunniaa. Ilmianna paras patologi! Ehdotuksia toivotaan niin patologeilta kuin muiltakin kollegoilta ja työyhteisön jäseniltä – levitä sanaa palkinnosta omassa sairaalassasi! Ehdotukset KUDOS-palkinnon saajaksi tulee lähettää viimeistään 31.3.2023 IAP:n sihteerille osoitteeseen iap.finland@gmail.com. Palkinto jaetaan kevätkokouksen yhteydessä (saajille lähetetään erillinen tiedote).

Hatturaha (999 €). jonka tarkoituksena on tukea patologian oppialalta vuonna 2022 väitellyttä tai vuonna 2023 jo väitellyttä tutkijaa. Tutkimus katsotaan patologiaan liittyväksi, jos tekijä on patologiaan erikoistuva lääkäri tai patologi tai sen pääasiallinen ohjaaja on patologian erikoislääkäri, patologiaan erikoistuva lääkäri tai tutkimustyötä patologialla tekevä henkilö. Ehdokkaan palkinnon saajaksi voi nimetä työn ohjaaja, muu patologian alan yksikössä työskentelevä tutkija tai tutkija itse. Apurahan myöntäminen ei edellytä yhdistyksen jäsenyyttä. Vapaamuotoinen hakemus tulee lähettää viimeistään 31.3.2023 osoitteeseen iap.finland@gmail.com. Rahan jakamisesta päättää IAP:n johtokunta. Hatturaha jaetaan kevätkokouksessa (saajalle lähetetään erillinen tiedote).

Junior Academy -apurahat. Junior Academy järjestetään tänä vuonna Saksan Bonnissa elokuussa 2023. Tapahtuman tiedote on liitteenä. IAP:n Suomen osastolla on jaettavana viiden paikan kiintiö kyseisen koulutuksen lähiosallistumiseen. Jaettavat apurahat ovat tarkoitetut kokoukseen osallistumiseen paikan päällä, ensisijaisesti loppuvaiheen erikoistuville kollegoille ennen tenttiä mutta muutkin erikoistuvat ja vasta valmistuneet voivat hakea, haku ei edellytä IAP:n Suomen osaston jäsenyyttä. Saksan kokousjärjestäjät tarjoavat myös erillisen virtuaaliosallistumisen mahdollisuuden, etäosallistumiseen apurahoja ei myönnetä. Yksittäisten apurahojen summista ja jaosta päättää IAP:n Suomen osaston johtokunta. Yksittäisen apurahan enimmäissumma on 999 €. Vapaamuotoinen hakemus lähiosallistumisen hakemiseksi perusteluineen osoitetaan viimeistään 31.3.2023 sihteerille osoitteeseen iap.finland@gmail.com. Apurahoista ilmoitetaan hakijoille erikseen.